Tuesday, March 3, 2009

Intan yg malang

Ok2, aku memang pengikut setia cite indon ni heheh. Kire kalau ade pingat kesetiaan diraja tu aku sure leh dptlah..heheh. Tapi ade gak mase bile aku rase cite meleret sgt dah, aku stop kejap. Lepas tu sambung balik..kuikuikui.

Satulah psl citeni, aku xpernah lg tgk cite ke, bace buku cite ke or jumpe real life..org yg gile malang cam Intan ni. Kejam aa sape yg buat script cite ni. Ok, aku analysis sikitlah ke'malang'an si Intan ni (ni dah summarize ye and cite ni belum habis lg..hahahha) :

1) ditinggalkan oleh mak die (makdie kawin ngan laki lain bile ayah die meninggal and duk oversea..aku xtaulah oversea tu mungkin malaysia je kot..hehe), so duk ngan nenek yg miskin.
2) jumpe 1st bfren nama Ello, pregnant luar nikah and kawin without restu family in laws.
3) sehari lepas kawin, Ello meninggal accident.
4) duk ngan in laws yg memang benci die sebab kate die punca anak diorg meninggal
5) fall in love ngan Rado..incident sama cam Ello dulu jd lg (mak rado x suke sebab janda anak satu) + mak Ello pun marah.
6) Intan sakit buah pinggang
7) Romi, abang Ello yg dah jatuh cinta ngan Intan derma buah pinggang kat intan ngan syarat Intan kene kawin ngan die. (syarat mak Ello kasi)..so, clash ngan rado kejap
8) rado accident, and anak intan meninggal..rado buta
9) nenek intan meninggal
10) rado kebakaran and kepala terhentak so ilang ingatan..ganti suami Rosa yg muke sama ngan die
11) rado pulih ingatan, rosa meninggal and kawin ngan intan (AT LAST!)
12) intan xleh mengandung sebab rahim xkuat
13) to be continue..

Gile ironic kan..tapi aku tgk jugak..hahahha

1 comments:

Anonymous said...

ni aper ke citer niii....bapak segala malang sungguh.....weiiii sudah2x laa tu tengok...ingatkan dah bercucu cicit dah si Intan ni...rupa2nyer tak lagi....
tapi yg heran tu bukan mu sorang