Friday, February 13, 2009

Aku dah gheti mkn ubat!!!!yeahooo

Hehehehe...ye, aku dah gheti mkn ubat. Ni memang kire pencapaian membanggakan gile aa bg aku yg xsuke mkn ubatni.

Bukan sebarang ubat ok. xmainla ubat2 takat celah gigi tu, ni bapak jinnye saiz ubat. Perghh, bile tgk doc kasi ubat2 tu lebih kurg 2minggu lepas, aku cuak gile..Camno den nak telan ni..panadol pun asyik ngelatje. Bukan ubat actually, obimin ngan calcium nye pill. Hish, xboleh ke buat ubat yg mummy friendly sikit..comel2, mkn banyak biji pun xkisah sgt. Ini hah, panjang separuh jari kelingking!!

Maybe utk sesetngah org, xde halnye. Tapi bg aku, memang BIGGG hallah. mule2, memang aku xleh telan. 2 biji ubat tu aku leh pegang sejam lebih. Lepas tu air bergelas2. Ade sekali tu siap muntah balik.
Tapi since semlm, aku dah buat penemuan cara untuk menelan ubat tanpa rase nak muntah balik and ambik mase xsampai 5minit. Kire oklah tu, dr aku pegang berejam hehehhe.

Cara2nye ialah......
1) Letak ubat kat hujung lidah
2) Togak air sampai penuh mulut..kire sampai mulut dah rase kembong paras O
3) Telan sekali gus! Confirm ubat, masuk terus..hahahhaha

Wheeee, aku berjaya!!!! Xdehallah setakat nak makan ubat dah..eceh,hehehhe

1 comments:

aRiAnUr said...

hahahah..takut makan ubat rupanya kawan aku nih..baru aku tau..hehehehe