Thursday, May 14, 2009

Asma Ul-Husna masa preggie

Awal2 tau preggie dulu, cukup semangat cari buku2 amalan masa mengandung. Banyak gaklah buku yg dapat termasuk buku omputih, thanks to baby Godmother to be : ) makcik Aiza, baby nak playmat lak..hahahah.


From there, aku ikut bace accordingly :
Tri1 = surah Lukman (supaya baby jd cerdik pandai)
Tri2 = surah Yusuf (supaya baby cantik)
Tri3 = surah maryam & Yaasin (supaya senang bersalin and baby bertakwa & taat pada ibubapa)


Masa surah Lukman dulu, dapatlah khatam at least sehari sekali. Sampai surah Yusuf, semput..heheh sebab surah tu agak panjang. Lgpun aku pun malas..huhhu. Kekadg seminggu baru habis sekali, teruk kan..Hopefully surah maryam & Yassin nanti ok. : )


Tapi bile jalan2, lepak2, aku amal recite Asma Ul-Husna yg empat ni..
Ya KHALIQ, Ya BARI', Ya MUSAWWIR
&
Ya JALIL
**Semoga baby sihat,selamat membesar sempurna dlm kandungan mama, terbentuk cantik and mama mudah & selamat bersalin.**


Baru2 ni, mak kasi ayat2 untuk bace bile dah dekat2 nak sampai masa ni. Satu lg nama Allah,
Ya KHAFIDU
**Semoga Allah beri aku kekuatan nanti and senang bersalin, InsyaAllah.


P/s: Ayat2 lain aku lum bace lg sebab mak kate start 7bulan ke atas. Nanti lah baru aku jot down sini as reference in future. chewahhhh..berangan kuat kuikuikui

4 comments:

susudalambotol said...

saya pasang dekat playlist aje. kemudian pasang ear phone dekat perut :)

Anonymous said...

harap2 dipermudahkan segala urusan.. Aamiin..

eh, takda gambar ko latest ke? upload ler.. hehe

**AkupuNYeDiary** said...

hidd: uishh, high tech baby ni..heheh

sara: Amin..erkkk, aku mane suke ambik gambarlah babe : )tgk gambar org aku sukelah.

Anonymous said...

bagus3..blh refer sini nanti..